miercuri, 9 martie 2011

Numarul 25 - AGATUL

La numarul 25, colectia Comorile Pamantului vine cu un esantion de agat.
Agatul este o forma de calcedonie. Calcedonia insasi este o varietate foarte compacta de cuart, ce se formeaza in cristale de marime microscopica. Agatul se distinge prin dungile sale colorate caracteristice, cauzate de diferitele impuritati din structura mineralului. ... Exista mai multe varietati de agat” – citat din revista, Varietati de agat.
Am reusit sa gasesc un esantion de agat albastru in care sunt prezente dungi de diverse culori in tenta de gri, pe care il voi adauga colectiei mele.






Am cumparat un agat natural, nevopsit de la targul de minerale din Galati.
A costat 2 lei.



 

5 comentarii:

  1. Așa mai zic și eu Agat...nu ce am văzut eu!felicitări!
    Eu mă gândeam să nu achiziționez acest număr...nu am văzut nimic frumos...dar uitându-mă la eșantionul tău...mi-a redat speranța că poate voi găsi și eu ceva pana la urma!
    Pe curând!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Lady
    Multumesc de apreciere, sper sa gasesti un esantion frumos de agat si sa completezi colectia.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si agatul tau e foarte frumos. Au fost destul de rare esantioanele cu dungi. Dar sunt dezamagita un pic de cand am aflat ca sunt colorate artificial :( . Unde mai este farmecul de a avea ceva creat de mama natura?

    RăspundețiȘtergere
  4. Am auzit si eu pareri despre agatele vandute de editura ca sunt colorate artificial. Aceasta veste nu e tocmai ok pentru mine pentru ca imi pot pune intrebari asupra originalitatii multor esantioane de acum inainte sau chiar si la cele care deja le avem in colectie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Este un baiat pe blogulcolectionarului care spune ca tatal lui este chimist, si a verificat toate monstrele. Zicea ca toate sunt "originale". A cumparat inclusiv un nr. in plus cu aurul si l-a spart ca sa verifice, spunea ca e aur de 22 Kt. Avand in vedere ca revista a mai aparut si in alte tari, sunt optimista si nu ma gandesc ca ar fi in stare sa ne minta in halul asta.

    RăspundețiȘtergere